Menu

Ultra-blond hitter i Geert Wilders' fødeby

Geert Wilders

Efter den anti-muslimske Geert Wilders' store valgsejr ved det Hollandske parlamentsvalg frygter mange sorte afrikanere for deres fremtid i Holland mens Ultra-blond parykker hitter i Wilders' fødeby.

Geert Wilders' fødeby Venlo i syd Holland er ifølge avisen The Times gået amok i ultra-blonde parykker, efter at bysbarnet Geert Wilders med sit anti-muslimske parti vandt 24 ud af 54 pladser i det Hollandske Parlament for to uger siden. Salget af parykker i Venlo går så godt, at det ikke længere er muligt at opdrive en eneste ultra-blond paryk i hele byen.

Geert Wilders vandt stort på at love at arbejde for forbud af Koranen og det muslimske hovedtørklæde, lukning af alle muslimske friskoler og indførsel af et totalt stop af indvandrere og flygtninge fra muslimske lande.

Imens Venlo er gået Ultra-blond for at hylde bysbarnet Geert Wilders frygter mange i Hollands afrikanske miljø for deres fremtid. Radio Netherlands World Wide fik følgende kommentar da de efter valget talte med formændende for et par afrikanske foreninger i Holland og spurgte om deres syn på valgresultatet. Mahad Somalia Musa, formand for den Hollandske Somalierforening udtaler at »Det er et kæmpe tilbageslag for alle indvandrere, og især de Afrikanske, når vi nu ved at der findes partier som radikalt vender sig mod nye indvandrere især fra de Afrikanske lande«.

André Nkeshimana formand for det Burundisiske miljø i Holland udtaler »Man må forstå at som udlænding kan jeg godt føle mig skræmt af at det parti som har vundet (VVD som kun har et sæde mere end PVA i Parlamentet) skal arbejde sammen med et parti som Geert Wilders PVV. Et parti som ikke lægger skjul på sin holdning til udlændinge især muslimer. Jeg er ikke selv muslim men den position PVV har fået bekymrer mig meget«.

Last modified onSunday, 20 June 2010 21:00

Vær med i debatten

Log In

Log in with Facebook

Forgot your password? / Forgot your username?