Menu

God Grundlovsdag også til dig hvide tabermand

Jeg håber at i hvide tabermænd som sender mig hademails også har haft en fin Grundlovsdag.

Man kan ikke sige Grundlov uden at sige ytringsfrihed. Desvære kan man i dag heller ikke sige ytringsfrihed uden at komme ind på racisme og grove ytringer på nettet.

Som blogger gennem 8 år efterhånden, har jeg modtaget lidt af hvert i mailboksen, alt ligefra nøgenfotos til trusler på livet og underlige tegninge af mig selv.

Jeg vil dog sige at grænsen for hvor direkte og ekstreme henvendelserne kan være, har rykket sig i takt med at danskerne er blevet mere og mere aktive på sociale medier som Facebook.

Facebook har virkeligt fået os danskere tættere på hinanden på godt og ondt.

Her er et lille eksempel på hvad visse tilhængere af Dansk Folkeparti bruger deres grundlovsikret ytringsfrihed til.

Og lad mig bare sige det med det samme, jeg mener ikke at alle tilhængere af Dansk Folkeparti er afstumpet sexistiske racistiske hvide tabermænd.

Det er dog ret påfaldende, hvis man kigger på Facebook at rigtigt mange af de sexistiske racistiske hvide tabermænd findes i fangrupper for Dansk Folkeparti, eller for politikere fra Dansk Folkeparti.

Det er for mig også ret så tankevækkende at nogen af de mest svinske og beskidte hademails jeg har modtaget, er kommer fra Dansk Folkepartis hvide tabermænd.

Et parti er også sit bagland og det ser sgu ikke kønt ud i Dansk Folkepartis bagland, når deres tilhængere anvender ytringsfriheden til at sende den slags hademails -Så stuerene det blir i aldrig !

Vær med i debatten

Log In

Log in with Facebook

Forgot your password? / Forgot your username?