Menu

De dræber børn i Gaza

Foto: Privat 013/Carl med Storsøster Josefine

Vi kan se jo alle grusomhederne og forbrydelserne.

Carl vores baby på 13 måneder hygger sig med far, morgenmad og den lune dyne. Det er sommerferie og vi er på ferie.

Når min mand tager på job får jeg Carl i mine arme. Han dufter godt for han har været i bad med far.

Vi spiser lidt mad sammen, jeg kigger på min søn og mærker kærligheden til ham strømme gennem hele min krop.

Mine to piger på 9 og 11 år ligger stadigvæk og sover, imens er solen godt i gang med at varme deres små dovne kroppe op.

Pigerne har været i Aquapalace hele dagen. Først var vi dog ude og købe et par badedyr.

Badedyrene står nu i stuen - kæmpe er de og til stor fornøjelse for Carl, som hopper på dem kun iført ble med små smølfer på.

Jeg ved at snart så skal vi ud og hygge i parken. Jeg ved at intet ondt sker os. Jeg ved at jeg har min familie også i  morgen.  

Vores hus står der stadigvæk når vi kommer hjem.

Folk smiler til os ved grænsen og ingen naboer er forsvundet

.

Jeg ved at jeg har et godt liv og derfor går det mig mere og mere på, når jeg i disse timer ser det ene døde barn efter det andet, blive båret på armene af sønderknuste af sorg forældre, et sted i Gaza, et sted som vi alle kender. Et sted hvor der dræbes børn i disse timer, mens vi blot ser på og lader det ske.

Kan man være neutral når børn dør ?

Kan drab på civile forsvares ?

Jeg savner svar !

Desuden holder jeg ikke med noget land.

Jeg holder med mennesker.

Se hele billedserien fra Gaza.

Vær med i debatten

Log In

Log in with Facebook

Forgot your password? / Forgot your username?