Tema: Netværket

Tema: Forklædt som Racist på Facebook

Muhammedkrisen og Trykkefriheden - Rose og Hedegaard

Favoritter

DF-ordfører vil ikke hjælpe ofrene i Pakistan

Dansk Folkepartis udviklingsbistandsordfører Tina Petersen syntes godt om, at danskerne ikke støtter ofrene for flodbølge katastrofen i Pakistan.

Ofrene for flodbølge katastrofen i Pakistan, skal ikke regne med støtte fra Dansk Folkepartis udviklingsbistandsordføre Tina Petersen. Hun mener nemlig at det er en god ide at danskere ikke bidrager med, en bøjet femøre til Pakistans katastroferamte civilbefolkning.

 

Klik på foto for at se stort foto.

Tina Petersen er ikke den eneste politikere fra Dansk Folkeparti, som på Facebook støtter op om, eller personligt giver udtryk for at danskere skal holde igen med økonomisk støtte til Pakistan.

Også hendes kollega Henrik Ræder Clausen, som var opstillet som EU kandidat for Dansk Folkeparti tilslutter sig holdningen om ikke at støtte ofrene i Pakistan.

 

FN betegner flodbølge katastrofen i Pakistan, som en af de værste humanitære kriser i nyere tid og advare om at især mange små børn og kvinder vil dø, hvis verdenssamfundet ikke bidrager økonomisk til nødhjælp og genoprettelse.

FN advare også om at manglende støtte til Pakistan kan øge ikke bare sult og fattigdom, men også radikaliseringen i området.

SF’s menneskerettighedsordfører Kamal Qureshi finder Tina Petersens holdning problematisk og udtaler via Netavisen politikNyt.dk følgende.

”Hun støtter et udsagn om at Pakistan brændte den danske ambassade ned til grunden, som jo er rent løgn. Også pisker hun en stemning op på et løgnagtigt grundlag mod de 3 millioner børn som risikere at dø”

Comments 

 
0 #10 2010-09-15 18:42
Margrethe, det kan man altså ikke se, hvis man klikker på billedet. Og nej, jeg spørger bare om det, fordi det undre mig. Men siden du fare i flint om det, så kan der da være noget om det?

Og jo, de fleste pakistanere levede nok også i år 2010, og forhold dig nu til hvad jeg skriver. Er kollektiv ikke en gammel og anerkendt form for afstraffelse? Og kan det ikke virke meget godt? De kan blive ved med at brænde Dannebrog, angribe ambasader osv. som de lige har gjort for et par dage siden, og samtidig sender vi flere millioner kroner afsted til dem?
 
 
-1 #9 2010-09-10 08:26
DF´s ledelse er nogle følelseskolde psykopater med et menneskesyn på linie med nazisterne.
Leve de kvindelige værdier!
 
 
0 #8 Margrethe S. Hansen 2010-09-09 23:30
Quoting simon:
Hvordan kan det være at der står "Tina Petersen and 3 others like this"

Og på det næste billeder er der 6-7 stykker der "synes godt om"?

Og er det egentlig ikke røv ligemeget? Det er vel op til den enkelte hvorvidt man ønsker at støtte pakistan med penge. Nogle af pengene går helt sikkert til radikale muslimer som for få år siden, stod og brændte Dannebrog af. Hvis nu den ynge generation af pakistanere kan se at de ingen hjælp får, pga. deres forældres uacceptable opførelse, kunne det så ikke tænkes de kunne lære hvordan man skal opføre? Det kaldes kollektiv afstraffelse, og det har man gjort i hundrede år, specielt i skoleklasser. Og det virker fordi at "synderen" føler han svigter hans klassekammerate r, og dermed stopper med at opføre sig dårligt, og hvis han ikke gør det, så skal hans klassekammerate r nok tage affære for at få personen til at stoppe.


Det er fordi det næste foto er taget senere, og desvære så kan man se at flere har trykket på "syntes om" knappen.
Så simpelt er det. Hvis man ser billedet i stor format kan man se at det er taget fra den samme besked.
Så der er nul fusk med beviserne hvis det er det du forsøger at sprede mistanke om. Man burde forvente fra en MFer at hun udviser mere betænklighed og ikke bare deltager eller støtte op om løgne feks at der blev brændt ambassader af i Pakistan under Muhammed krisen. Samt burde det være ligeså klart for en fra DF som for alle andre. At ofrene for flodbølge katastrofen intet har at gøre med det som skete i 2006.
 
 
0 #7 Heidi Aune 2010-09-09 21:59
@Simon: Skal jeg forstå dig sådan, at du går rent principielt går ind for kollektive afstraffelser, hvor uskyldige mennesker risikerer at miste livet? Eller du mener måske, at mennesker fra Pakistan ikke er værd at holde i live?
 
 
0 #6 2010-09-09 21:27
Hvordan kan det være at der står "Tina Petersen and 3 others like this"

Og på det næste billeder er der 6-7 stykker der "synes godt om"?

Og er det egentlig ikke røv ligemeget? Det er vel op til den enkelte hvorvidt man ønsker at støtte pakistan med penge. Nogle af pengene går helt sikkert til radikale muslimer som for få år siden, stod og brændte Dannebrog af. Hvis nu den ynge generation af pakistanere kan se at de ingen hjælp får, pga. deres forældres uacceptable opførelse, kunne det så ikke tænkes de kunne lære hvordan man skal opføre? Det kaldes kollektiv afstraffelse, og det har man gjort i hundrede år, specielt i skoleklasser. Og det virker fordi at "synderen" føler han svigter hans klassekammerate r, og dermed stopper med at opføre sig dårligt, og hvis han ikke gør det, så skal hans klassekammerate r nok tage affære for at få personen til at stoppe.
 
 
0 #5 Kasper Hviid 2010-09-09 15:50
Da Karens Minde Kulturhus i 2006 lavede en støttefest til fordel for Jordskælvsofren e i Pakistan, blev der skrevet klagebreve til kulturhuset og plakaterne for arrangementet blev udsat for hærværk. Nogen mennesker er bare perfide ud over alle grænser.
 
 
0 #4 Margrethe S. Hansen 2010-09-09 15:41
Quoting Thomas de Oliveira:
Det er jo utroligt som DF's Tina Petersen har medfølelse for andre mennesker. Det er jo helt ufatteligt. Er det de 3 millioner børns skyld at Dannabrog blev brændt af? Nej, så er det da helt absurd at give dem skylden!


Dansk Folkeparti burde melde klart ud om partiet er enig med Tina Petersens i hendes holdning til Pakistan indsamlingen, eller om de er uenige.

Jeg mindes også at DF flere gange har givet udtryk for at man skal hjælpe i næreområder. Så hvorfor skal der ikke hjælpes den her gang?

Du har helt ret i at det næppe er de mange millioner af små katastroferamte pakistanske børn som brændte falske Dannebrog af i 2006.

Det er desuden ikke første gang at medlemmer fra DF udviser foragt overfor en humanitær landsindsamling . Søren Krarup blev ligefrem landskendt for sin opfordring til ikke at give penge til en landsindsamling til fordel for Ungarn i 80erne.
 
 
-1 #3 2010-09-09 15:33
Jeg er helt enig med Heidi Aune.
Dansk Folkparti især Tina Petersen burde skamme sig.

Jeg håber at rigtigt mange vælger at støtte.

drk.dk/stoet+roede+kors/indsamlinger/stotoverlevendepakistan
 
 
-1 #2 2010-09-09 15:04
Det er jo utroligt som DF's Tina Petersen har medfølelse for andre mennesker. Det er jo helt ufatteligt. Er det de 3 millioner børns skyld at Dannabrog blev brændt af? Nej, så er det da helt absurd at give dem skylden!
 
 
-1 #1 Heidi Aune 2010-09-09 11:45
Dansk Folkeparti udviser herved en eklatant mangel på rent basale humane egenskaber så som medmenneskeligh ed. De er en skam for Danmark.
 

Add comment

God tone i debatten:
- Hold indlægget til artiklens emne
- Tonen må godt være direkte, men hold fokus på argumenter
- Ingen slåskampe
- Ingen racistiske, sexistiske, eller stærkt nedsættende udtryk
- Trolde tolereres ikke
- Registrer som bruger for at kunne formatere indlæg og stemme indlæg op eller ned (1 stemme pr. kommentar).

I Medierne

Venner

Login powered by myApi, the Facebook Connect bridge for Joomla

Web design and development of myApi