Tema: Netværket

Tema: Forklædt som Racist på Facebook

Muhammedkrisen og Trykkefriheden - Rose og Hedegaard

Favoritter

BTs glasskår-vold historie er plantet af muslimhadere

alt

Meget tyder på at historien om  indvandrere børn, der overfalder etnisk danske elever på en skole i Jylland er overdrivelser, bragt af personer fra den højreekstreme gruppe Stop Islamiseringen af Danmark.

 

I dag kan man i avisen BT læse en historie, om at der på Bakkeskolen i Jylland har været episoder hvor indvandrebørn har begået grov vold mod etnisk danske børn.


BT vinkler historien fra start som konfliktstof med muslimer i hovedrollen. Så P77 rystede træet lidt for at se hvor historien stammer fra.

Historien er plantet i dagspressen af personer der er aktive i en højreekstremistisk bevægelse der ønsker at bekæmpe islam i Danmark.

Bevægelsen hedder Stop Islamiseringen af Danmark og er også en af drivkrafterne bag en falsk historie, om at der i forbindelse med voldtægten af en kun 10 årige pige i Gullestrup, var blevet oprettet en blog på internettet af somaliere som støttede op om gerningsmanden.
Somaliere blog historien viste sig også at være et falsum, der desvære nåede at lægge somaliere i Gullestrup for had.

Somalisk støtteforening er sort propaganda.

Her er ophavet til Bakkeskole historien. Bemærk at personen med relation til historiens kilde oplyser at han og kilden er aktive i "kampen" mod islamiseringen og støtter bevægelsen Stop Islamiseringen af Danmark.

altalt

altalt

Kilde: Stop Islamiseringen af Danmark Facebook gruppe.


Bakkeskolen har undersøgt sagen og har udtalt til pressen at BTs historie om glasskår-overfaldet er et falsum. Pigen der omtales i artiklen og som skulle være blevet rullet i glasskår af skolens elever kan ikke findes i skolens arkiv over elever.

"– Vi har ikke nogen elev på ni år, der hedder Marina her på skolen, siger han.

Skolelederen har undersøgt samtlige klasser på de yngre årgange:

– Vi har også kigget tilbage i tiden, og vi kan ikke finde nogen, der hedder Marina, siger Kim Bondesen Nielsen."

Kilde: jv.dk

Politiet som er igang med at undersøge sagen har udtalt til BT at de ikke mener der er tale om racistisk motiveret vold, men om slåskampe mellem børn- og i følge politiet sker den slags engang i mellem på mange skoler.

"- Vi tror umiddelbart ikke, at overfaldene er racistisk motiverede. Hvor der er mange børn, sker den slags ting, siger Tage Jehn, politikommissær og sektionsleder i lokalpolitiet til Berlingske Nyhedsbureau."

Kilde: bt.dk

 

Trist at børn bliver udnyttet af højreekstreme kræfter i deres agitation mod indvandrere og muslimer i Danmark og dypt utroværdigt at BT vælger at bringe den slags historier, uden at sætte spørgsmålstegn ved kildens troværdighed.

 

Update:

"

Julen er tiden, hvor det er farligt at være en fritgående and. Netop et sådant stykke fjerkræ under betegnelsen en "avisand" var der tilsyneladende tale om, da JydskeVestkysten i dag over to hele sider satte ind med et massivt angreb på Bakkeskolen i Esbjerg." Kilde:

 

"

Noget tyder på, at der var racistiske kredse, der stod bag tirsdagens mediehetz i JydskeVestkysten rettet mod forholdene på Bakkeskolen i Esbjerg, der har 92 procent elever af anden etnisk herkomst."

"

Johnny Lambertsen havde desuden 7. december et indlæg på hjemmesiden, hvor han påstod, at danske elever fik knytnæveslag i maven, hvis de spiser svinekød.

En påstand, som det ikke på mindste måde er lykkedes for hverken JydskeVestkysten eller denne avis at kunne underbygge med facts.

Den har tilsyneladende tidligere været helt gal med misvisende oplysninger fra miljøet omkring hjemmesiden, hvor tonen føres i en skinger og ophedet stemning, der til forveksling ligner rendyrket racisme og fremmedhad."

Kilde:

Comments 

 
-4 #54 Vest 2012-01-04 15:01
Som sædvanlig intet svar. Ingen argumenter. Ingenting.
 
 
-8 #53 Vest 2012-01-03 22:37
#52

Og din pointe er? Du spurgte om noget - jeg svarede. Som sædvanlig.

Kan du fortælle mig, hvorfor du har et problem med at bruge det alias, du plejer at skrive under?
 
 
+7 #52 Kaldermighvadjegvil 2012-01-03 21:37
Vest:

Prøv nu at være mere kortfattet i stedet for at skrive alenlange trættende romaner.

Dit tog hopper af skinnerne stort hver gang!
 
 
-7 #51 Vest 2012-01-03 20:14
#49

P.S. Bemærk, at jeg svarer pænt og konkret på dine spørgsmål.
Hvis du gerne fortsat vil have svar på dine spørgsmål, så vil jeg foreslå, at du snart dropper din primitive og uhæderlige brug af skiftende og fjollet alias. Så skriver du det i stedet det alias, som du plejer at bruge. Så giver det også mig en chance for at se, om du er en person, jeg har skrevet sammen med tidligere. Jeg beder ikke om dit fulde navn eller lignende. Jeg beder ene og alene om det alias, du plejer at bruge. Hvis du ikke er villig til at oplyse det, så siger det meget om dig som debattør.
 
 
-7 #50 Vest 2012-01-03 20:01
#49

"For helvede! Det er hverken breaking news eller rocket science at mobbing forekommer!"

Enig. Men mobning kan være mere eller mindre udbredt, mere eller mindre groft og mere eller mindre systematisk.
I det konkrete tilfælde virer det ret udbredt, groft og systematisk.


"Hvornår skriver du stolpe op og stolpe ned om at klassens tykke dreng bliver mobbet? Eller SKAL der være en muslim involveret før du kaster dig over tastaturet?"

Sjov kritik, for nu er det jo ikke mig, som har bragt muslimer ind i billedet. Faktisk er det S.Hansen som har skrevet den ovenstående artikel. Jeg kommenterer bare på det hun og andre har skrevet.
Angående mobning af tykke, så er det en dårlig sammenligning. Så skulle det i hvert fald være noget med at der pludselig flytter mange tusinde anorektikere til landet og bosætter sig i enklaver, hvorefter de begynder at chikanere dem, der vejer mere end dem selv. Skulle det ske, vil du også se bekymrede kommentarer fra min side. Det vil jeg garantere.
Men sammenligningen med tykke er dårlig. Mener du seriøst, at religiøst eller kulturelt begrundet chikane af et lands oprindelige befolkning kan sammenlignes med mobning af overvægtige? I mine øjne er det to meget forskellige ting. Men det er nok der, skoen trykker for mange "poltisk korrekte": De kan ikke se forskel på at der bliver sagt "ad, du er tyk" og "ad, du er vantro". Men forskellen er, at førstnævnte er en subjektiv vurdering, som kan diskuteres, modereres og ændre sig. Jeg har selv oplevet, at jeg med tiden ikke oplevede en tyk bekendt som tyk længere. Det er meget relativt og op til øjnene som ser. Sidstnævnte knytter sig derimod til et ideologisk system, hvor offeret objektivt set ifølge ideologien er forkert og skal undertrykkes. Ideologien er indiskutabel, og hvis vedkommende er vantro, så træder der en lang række forhold i kraft, som ikke kan modsiges eller ændre sig (med mindre vedkommende accepterer en status som dhimmi eller konverterer). Det bunder ifølge ideologien i guds eksakte og uforfalskede ord. Selvfølgelig gennemtænker børnene ikke deres religiøst og kulturelt baserede chikane, og nogle af dem ved sikkert ikke engang, hvad den indebærer. Men det ændrer ikke på, at den bunder i og hænger sammen med et intolerant og undertrykkende religiøst baseret kulturelt system som rækker langt ud over barnet. Og det er et problem, som skal belyses.
Der er en kæmpe forskel på at sige "ad, du er tyk" og "ad, du er vantro". Det er heller ikke almindeligt at folk rundt omkring i verden bliver myrdet for at være tykke. Men det er meget almindeligt, at folk bliver myrdet for at være vantro. Desværre.
 
 
+7 #49 Sydvestnordøst. 2012-01-03 15:46
Vest:

For helvede! Det er hverken breaking news eller rocket science at mobbing forekommer!

Hvornår skriver du stolpe op og stolpe ned om at klassens tykke dreng bliver mobbet? Eller SKAL der være en muslim involveret før du kaster dig over tastaturet?
 
 
-10 #48 Vest 2012-01-02 23:13
#47

Se f.eks. artiklen "Cecilie gemte sig på wc’et", Jyske Vestkysten, 20. december 2011, s. 6. Her fortæller flere forældre om problemernes natur.

Og hvis du ikke tror på den række forældre som har udtalt sig til avisen, så læs indlæg i samfundsdebatte n såsom #44 i denne tråd. Mange lokale har i forbindelse med sagen erklæret sig enige i at der er disse problemer. Men de bliver hurtigt stemplet som racister. Som sædvanlig.
 
 
+7 #47 Sydvestnordøst. 2012-01-02 23:07
Vest:

"og faktum er" skriver du uden at henvise til faktum.
 
 
-13 #46 Vest 2012-01-01 18:16
#45 Søren H

Der er tale om at EN historie er baseret på et rygte.

Alle de andre historier blev bragt af andre forældre, hvis børn var blevet chikaneret.
Så rygtehistorien ændrer hverken noget i den ene eller den anden retning. Faktum er, at der er en række bekymrede forældre og chikanerede børn. Og faktum er, at det er det etnisk danske mindretal det går ud over.
Så det eneste, der fjerne fokus fra problemerne, er sådan set artikler som denne her, som fokuserer på et fjols som valgte at genfortælle et udokumenteret rygte.
 
 
+9 #45 Søren H 2012-01-01 00:47
#44
Det er jo nemlig lige det der er problemet her. Fokus er jo fuldstændigt fjernet fra de reelle problemer, som inspektøren erkender der er.

Historien her handler om nogle tosser, der forsøger at slå plat på de børn der bliver mobbet, af den ene eller anden grund. Målet helliger åbenbart midlerne i den flok.
 
 
-12 #44 Max Rebo 2011-12-30 22:26
Lad være med at lukke øjnene for reelle problemer. Bakkeskolen og stengårdsvej HAR store problemer med en gruppe af unge indvandrere, der er fast besluttet på at gøre livet surt for alle andre. Det siger jeg ikke som racist eller islamofob, men som lokal.
 
 
+14 #43 Henrik Andersen 2011-12-22 21:40
BTs glasskår-vold historie er plantet af muslimhadere

Så kan det næppe være fra SIAD, at historien er kommet. Det kræver trods alt lidt intelligens at få medierne til at hoppe på en (jule)and.
 
 
+15 #42 Kasper Hviid 2011-12-22 16:18
Det yderste højre mener at racisme-begrebet burde bibeholde sin oprindelige betydning, altså kun referere til den nationalsociali stiske racelære.

I den forbindelse bed jeg lige mærke i en af artiklens facebook-kommentarer:



Skribenten mener at overfaldene på de etnisk danske børn er racistisk. Her er det værd at bemærke at der jo ikke har været nogetsomhelst der sammenkoblede overfaldende med den nationalsociali stiske racelære.

Den SIAD-relaterede skribent bruger altså selv racisme-begrebet i den nutidige (og mere meningsfulde) defination. Og der er ingen af de andre der antyder at han bruger ordet forkert.

Jeg har ligeledes tidligere hørt folk på den yderste højrefløj tale om omvendt racisme, hvor de klart brugte racisme-begrebet i moderne forstand.

Min lange smøre om racismebegrebet :
p77.dk/blogs/kasper-hviid/636-kampen-om-sproget
 
 
+14 #41 Peter17 2011-12-22 14:54
Søren H
Enig, ude på fløjene er der mange tosser. Og det er sgu lige meget om det er til højre eller venstre. Nazister, autonome, islamister, kommunister og hvad de ellers kalder sig har sgu mere til fælles end de selv tror. Og de opfører sig akkurat lige latterligt og udemokratisk. Så nej tak til dem.
Glædelig jul.
 
 
+16 #40 Søren H 2011-12-22 10:16
#38 Vest
Ja der er tosser alle vegne.
Men det lader dog til at jo mere man bevæger sig ud på de yderste fløje, så stiger koncentrationen af tosser.

Med det vil jeg ønske God Jul til alle.
 
 
-28 #39 Vest 2011-12-22 01:24
#31,32,33,34 lololo

Nu kunne jeg ikke finde meget hoved og hale i det du skriver. Men jeg forstod da i det mindste, at du påstår, at der hverken findes moskéer eller minareter i Danmark. Hvorfor dette er relevant i debatten, kan jeg ikke regne ud, men det er i hvert fald forkert.

Jeg kan oplyse, at der findes mere end 100 moskéer i Danmark og at i hvert fald Baitul Hamd Moskéen har en minaret. Nu ved jeg godt, at nogle muslimer vil brokke sig over at jeg inkluderer en Ahmadiyya-moské, men den religiøse fejde må I tage internt.
 
 
-29 #38 Vest 2011-12-22 01:05
#35 Søren H

Du har ret i at sagerne kan tjekkes efter i sømmene. Men som du skriver er journalisterne ekstremt dårlige til at gøre netop sådan noget. En sammenlignede det meget rigtigt med tidligere på året, hvor aviserne skrev om et "Groft overfald på ung SFU'er". Se: www.dr.dk/P4/Fyn/Nyheder/Svendborg/2011/09/01/123341.htm
Det viste sig, at historien var en and som kom fra en SF’er som havde hørt om det fra en mand i Tyskland, der havde det fra dame, der havde overhørt det på en café. Så bliver det vist ikke længere ude!

Du har helt ret i at denne Philip Lambertsen har gjort folk en bjørnetjeneste. Jeg mener dog ikke nødvendigvis, at det er skolen, han har gjort en bjørnetjeneste. Han har gjort alle som søger sandheden en bjørnetjeneste. Han troede (idiotisk), at han kunne fremhæve en sandhed ved at fremstille et RYGTE som hans datters virkelige oplevelse. Men i virkeligheden har han udelukkende mudret sagen til, så sandheden nu er blevet mere vanskeligt tilgængelig. Det er for dumt og gavner ingen.

Der har helt sikkert været nogle grimme episoder på den skole. Men om det med glasskårene har fundet sted er ganske uvist. Hvis det ikke har fundet sted, er jeg på den ene side glad og lettet og på den anden side vred over at et rygte skulle viderebringes og forplumre en reel og saglig debat om problemer på skoler.
 
 
+14 #37 Henrik Andersen 2011-12-21 21:41
På SIADs Facebook er der p.t. en masse hade-indlæg mod muslimer. Skrevet i en tone, der ikke lader Hitler og hans håndgangne mænd noget at høre. Og med en argumentationsf orm, disse brugte; laveste fællesnævner.
 
 
+9 #36 Søren H 2011-12-21 20:45
snavefejl er gratis
 
 
+15 #35 Søren H 2011-12-21 20:43
Vest

Disse sager må jo kunne efterprøves, men det kræver så at journalisterne skal til at arbejde, det er måske for meget forlangt.
Indtil videre drejer det sig om mobning af den grove slags, som sker flere steder i landet, begået a danske såvel som udlandske, Intet andet.
Det her er blæst fuldstændigt ud af proportioner af Philip Lambertsen. Han har virkelig gjort skolen en bjøretjeneste.
 

Add comment

God tone i debatten:
- Hold indlægget til artiklens emne
- Tonen må godt være direkte, men hold fokus på argumenter
- Ingen slåskampe
- Ingen racistiske, sexistiske, eller stærkt nedsættende udtryk
- Trolde tolereres ikke
- Registrer som bruger for at kunne formatere indlæg og stemme indlæg op eller ned (1 stemme pr. kommentar).